В рамках технології критичного мислення виділяється ряд
прийомів, які дозволяють дітям самим приходити до тих чи інших висновків,
спираючись на новий матеріал і попередній особистий досвід. Однією з таких
успішних технік є «Кубик Блума».
Суть універсальної педагогічної техніки.
«Кубик Блума» - це спосіб формулювання навчального завдання
відповідно до поставленим завданням, при якому на межі геометричної фігури
наносяться питання, які передбачають розгляд школярем всіх аспектів
досліджуваної теми. Цей прийом був запропонований американським психологом і
педагогом Бенджаменом Блумом, автором теорії таксономії, яка передбачає поділ
цілей навчання на три блоки:
когнітивну, тобто «знаю»;
психомоторну (або «творю»);
аффективную - «вмію».
Бенджамен Блум говорив: «Хоч би якими були здібності дітей в
ранньому віці, без активної підтримки та спеціальних методів навчання вони
навряд чи досягли б тих висот, підкоривши які, стали знаменитими».